Selasa, 1 Februari 2011

Air Oh Air

Assalammualaikum

Air ECPI

Memang dah menjadi amalan ku meminum air ECPI dipejabat sejak lebih setahun yang lalu.Nak menggantikan minuman harian ke air ECPI setiap masa tak mampulah pula.Cuma amalan ni dibuat di pejabat dan sekali2 di rumah.Katanya air ni ada sedikit kelebihan antaranya adalah

- kandungan nya adalah berakali iaitu baik utk keperluan badan
- Molikul airnya lebih kecil drp molikul darah so lebih mudah nutrien2 diangkut keseluruh badan
- bekalan oksigen yg secukupnya
- membantu mengatasi masalah berat badan dan tekanan darah tinggi
- merangsang fungsi organ
- mengurangkan risiko kanser colon
- membantu meningkatkan sistem imunisasi
- membantu masalah migrain dan sakit kepala
- merangsang kecergasan fizikal dan mengatasi masalah kelesuan
- melambatkan proses penuaan dll

Kalau nak tahu kelebihan selanjutnya bukalah laman web ECPI sendiri hehehe.

Memandangkan saya pun "ada" salah satu dari penyakit diatas maka selalulah diambil minuman ini.Sebelum minum tu ditambahlah juga dengan bacaan yasin dan doa syifa sekali. Bukan apa Allah pun suruh kita ikhtiar dan itulah ikhtiar saya dan yang menyembuh adalah juga ia yg maha kuasa.Tambahan lagi kita sendiri yang buat.Alhamdulillah berkat amalan meminumnya lebih setahun memang terasa perubahan dan kesihatan bertambah baik.Bukanlah jadi sihat macam umur dua puluhan tu , tapi bolehlah... sesuai dengan umur.

Suatu hari adalah seorang sahabat tu yg mungkin dah lama melihat saya mengamalkan meminum air ECPI ni.Katanya "Awakkan selalu mengaji dan baca Yassin kan,bagi saya semua air tu adalah sama".Saya dah faham maksud saudara saya tu."Kalau kita yakin pada Allah apa-apa air pun jika dibaca yasin / doa boleh menyembuhkan penyakit dan yang penting keyakinan pada diri kita" katanya.Jawab saya betul..saya setuju dengan kata2 awak tu.Kata saya kalau diberi pilihan air paip biasa dan air Zam-zam, yang mana satu awak pilih . Teman tadi menjawab ' tulah awak masih belum yakin dengan kekuasaan dan keupayaan Allah. Berdesing telinga saya mendengarnya.Entah kenapa tiba-tiba tinggi betul temperature saya bila mendengarnya.Soalan yg sama saya tanya pada teman saya tadi, setelah didesak..akhirnya kata beliau "tentulah saya pilih air zam-zam".Hurrrmmmm kenapa tak pilih air paip ye???

Tambah saya kalau nak memilih kereta kenapa awak tak beli kereta kancil tetapi awak beli kereta yg ratusan ribu ringgit dan gah namanya.Tentu awak tahu kelebihan kereta tu dan kalau nak ikutkan , guna kancil pun sampai gak ke destinasi.macam tulah juga konsep air yang saya pilih untuk minuman saya , saya berusaha untuk memilih air yang terbaik dan ditambah doa dengan Allah dan akhirnya saya bertawakal. Allah juga yang menentukannya.
Begitu juga dengan kisah sahabaat dizaman Rasulullah dahulu , kata Rasulullah pada sahabat yg memelihara kambing ,kamu tambat dulu kambing itu dan selebihnya kamu berserah pada Allah.(Mulalah saya teringatkan dirumah dia pun meminum air ditapis yang dihantar oleh syarikat pembekal air minuman...kenapa dia tak minum air paip ajekan...hehehe jahatlah pulak saya). Astagfirullah alhazim

Sahabat tadi masih mengatakan saya masih belum yakin dengan kuasa Allah.Siapalah dia untuk meletakan saya serta menilai saya disisi Allah. Walau pun saya bukanlah sebaik-baik hamba Allah yang punya banyak kekurangan.

Walau bagaimana pun saya minta maaf kerana berbalah pendapat dengan sahabat saya tadi.Saya hormat pendapat nya dan saya pun nak orang hormat pendapat saya selagi ianya tidak melanggar hukum dan tata susila agama.

Salam Widad kamilah

0 ulasan:

Catat Ulasan